Σάββατο 4 Ιουνίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ «ΧΗΜΙΚΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΩΡΑΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΑΠΟ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΠΑΛ


Η «Χημική Αντίδραση», προσπαθώντας σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες να φυλάξει Θερμοπύλες,  θεωρεί απαραίτητο να τοποθετηθεί άμεσα και να αντιταχθεί με όλες της τις δυνάμεις στη νέα περιθωριοποίηση της Χημείας, αυτή τη φορά στην Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΕΠΑΛ).
Είναι γνωστή από τον Μάρτιο του 2016 η πρόθεση της Κυβέρνησης να μετατρέψει τη Χημεία σε μονόωρο μάθημα και στην Α τάξη των ΕΠΑΛ, εκτός από το Γυμνάσιο καθιστώντας την οριστικά ένα μάθημα παρία.
ΤΙ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ: Η ΕΕΧ με την προτροπή και την επιμονή των μελών της «Χημικής Αντίδρασης» αντέδρασε έντονα στα σχέδια αυτά αποστέλλοντας επιστολές διαμαρτυρίας και αιτήματα συνάντησης προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΥΠΠΕΘ, ΙΕΠ, Επιτροπή διαλόγου για την Παιδεία, ΕΜΥ της Βουλής), αλλά και καταθέτοντας ολοκληρωμένο σχέδιο για τα ΕΠΑΛ. Ως αποτέλεσμα των αντιδράσεων αυτών συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΠΕΘ, κ. Παντή, παρουσία του κ. Θ. Κοτσυφάκη, καθώς και με τον αντιπρόεδρο του ΙΕΠ, κ. Π. Χαραμή.
Στις συζητήσεις με τους υπηρεσιακούς παράγοντες και κυρίως με τον κ. Κοτσυφάκη κατέστη σαφές ότι τα παιδαγωγικά και επιστημονικά επιχειρήματα που ανέπτυξε η ΕΕΧ δεν θα είχαν κανένα αποτέλεσμα, διότι η απόφαση ήταν προειλημμένη και είχε ονοματεπώνυμο, δηλαδή εξυπηρετούσε συγκεκριμένα συντεχνιακά συμφέροντα.
Επίσης, απέστειλε επιστολές στους Τομείς Παιδείας όλων των κομμάτων και έγινε δεκτή και συζήτησε εκτεταμένα με τον Γραμματέα των Επιστημονικών Φορέων, κ. Ν. Κωστόπουλο και με τον Τομεάρχη Παιδείας της ΝΔ, κ. Μ. Χαρακόπουλο, παρουσία του  κ. Σ. Γκλαβά πρώην Προέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και στη συνέχεια του ΙΕΠ, με τους οποίους είχε μια συζήτηση επί της ουσίας και εφ΄ όλης της ύλης.
ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΜΑΣ:
1.      Η Χημεία είναι η μόνη από τις Φυσικές Επιστήμες, η οποία «διδάσκεται» ως μονόωρο μάθημα στη Β και ως μονόωρο μάθημα στη Γ Γυμνασίου, δηλαδή διδάσκεται λιγότερο από 30 ώρες στα τρία χρόνια του Γυμνασίου, όπως έχουμε επισημάνει με εκατοντάδες επιστολές στις ηγεσίες του ΥΠΠΕΘ, χωρίς αποτέλεσμα.  Τα  αποτελέσματα της μονόωρης διδασκαλίας της Χημείας στο γυμνάσιο έχουν αποτιμηθεί και είναι θλιβερά:
·        αναιρείται ο εργαστηριακός  χαρακτήρας του μαθήματος,
·        είναι ελλιπής  η εκπαίδευση των μαθητών, οι οποίοι ολοκληρώνουν την υποχρεωτική εκπαίδευση χωρίς να έχουν τα αναγκαία εργαλεία να απαντήσουν σε θέματα για τα οποία θα κληθούν ως πολίτες να αποφασίσουν και να διαμορφώσουν στάση ζωής,
·        υπάρχει πλήρης άγνοια σε βασικές έννοιες της Χημείας οι οποίες είναι απαραίτητες για τη μελέτη άλλων γνωστικών αντικειμένων, όπως η Βιολογία, η οποία κερδίζει λειτουργώντας συντεχνιακά ώρες και θέσεις εργασίας, αλλά δεν έχει άλλη επιλογή από το να οδηγεί σε στείρα απομνημόνευση διεργασιών και εννοιών για τις οποίες δεν υπάρχει γνωστικό υπόβαθρο
·         ακυρώνεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας της διδασκαλίας και η σύνδεσή της Χημείας με την καθημερινή ζωή και τη σύνθετη πραγματικότητα,

2.      Οι συνάδελφοί μας χημικοί υποχρεούνται να διδάσκουν σε πάρα πολλά τμήματα, χωρίς να έχουν ουσιαστική επαφή με τους μαθητές τους οποίους βλέπουν το πολύ δύο ώρες το μήνα, μεταφέρονται από σχολείο σε σχολείο, δεν δικαιολογούν οργανικές θέσεις και νοιώθουν ανίκανοι στο πλαίσιο αυτό να μεταλμπαδεύσουν στους μαθητές τους την αγάπη τους για την Επιστήμη της Χημείας, αλλά και τις απαραίτητες γνώσεις για να γίνουν ενεργοί και δημοκρατικοί πολίτες με οργανωμένο συλλογισμό,  κρίση και άποψη.

3.      Στο Γυμνάσιο η φυσική διδάσκεται 5 ώρες την εβδομάδα και η Βιολογία 4 ώρες την εβδομάδα, ενώ η Χημεία μόνο 2 ώρες, επομένως η δυνατότητα να προσεγγιστούν οι στοιχειώδεις έννοιες της που ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ είναι μηδενική.

4.      Δεν υπηρετείται η κριτική μάθηση όταν δεν υπάρχει υποδομή και υπάρχουν πρωθύστερα, αλλά αντίθετα αυτά οδηγούν στη στείρα απομνημόνευση και την παπαγαλία που μετά βδελυγμίας απορρίπτει η ηγεσία του ΥΠΠΕΘ σε κάθε ευκαιρία στα λόγια και ευνοεί με τις πράξεις της.

5.      Η Βιολογία είναι και μάθημα ειδικότητας στον Τομέα Υγείας, ενώ η Χημεία είναι μόνο μάθημα Γενικής Παιδείας.

Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΜΑΣ

Η «Χημική Αντίδραση» θα κάνει ότι είναι δυνατόν, παρά το γεγονός ότι οι συνθήκες είναι αντίξοες, να δράσει όλη η ΕΕΧ ως ένα σώμα, όπως ακριβώς και στην προηγούμενη περίοδο για να ενημερώσει και να δημιουργήσει κίνημα αντίδρασης απέναντι σε αυτή τη ρύθμιση που:
·        Αποφασίστηκε με αντιεπιστημονικά και αντιπαιδαγωγικά κριτήρια, χωρίς καμία αιτιολόγηση, χωρίς να ληφθούν υπόψη τα επιχειρήματα που εγκαίρως καταθέσαμε και μόνο στο όνομα εξυπηρετήσεων που κανονίζονται μέσα σε κλειστά γραφεία,
·        Περιθωριοποιεί εκ νέου τη Χημεία, αυτή τη φορά στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, αφήνοντας υπόνοιες και για το μέλλον που τις επιφυλάσσει στο νέο Εκπαιδευτικό σύστημα,
·        Υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο την Επαγγελματική Εκπαίδευση στερώντας από τους μαθητές την απαραίτητη υποδομή για να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον από τα ΕΠΑΛ, δηλαδή για άλλη μια φορά μετατρέπει τα ΕΠΑΛ σε αποθήκες των παιδιών ενός κατώτερου θεού. 
Ακόμη όμως και αν δεν καταφέρει να πείσει σε συμπόρευση τις άλλες παρατάξεις τα μέλη και τα στελέχη μας υπόσχονται να κάνουν ότι μπορούν για να επικοινωνηθεί η άποψη των Χημικών και της Χημείας και να ανατραπεί η νέα προσπάθεια εξοβελισμού της από την Εκπαίδευση.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.